úterý 1. března 2016

Banánové muffiny

Co s přezrálými banány?


Taky se vám stane, že si koupíte banány, sníte tak dva a na zbylé koukáte další 4 dny jak žloutnou a hnědnou? A pak už si říkáte, co s něma budu dělat, to už nikdo jíst nebude...Já jsem je rozmačkané zamíchala do těsta na muffiny a tahle varianta se stane asi jednou z mých nejoblíbenějších, muffinky jsou pěkně mokré, přirozeně sladké a zmizly raz dva :) Akorát jsem byla "donucena" vytvořit dvě varianty - jedny z bílé mouky a druhé se špaldovou moukou a ořechy (manžel bojkotuje zdravější mouky a má alergii na ořechy a já přece nesním všechno sama,že? :) 

Ingredience:

  • 80 g změklého másla
  • 100 g hnědého cukru
  • 2 vejce
  • 150 g mouky (já jsem dala 75g špaldové a 75 g hladké)
  • 2 čajové lžičky jedlé sody
  • špetka skořice
  • 2 zralé banány (nebo 3 menší)
  • 75 ml podmáslí
  • 30 g sekaných vlašských ořechů
  • vlašské ořechy na ozdobení

Postup:

Utřeme máslo s cukrem a přidáme vajíčka. V jiné míse smícháme mouku s jedlou sodou a skořicí a v další misce smícháme rozmačkané banány s podmáslím. Moučnou směs střídavě s banány přidáváme ke žloutkové směsi a nakonec přimícháme ořechy. Těsto naplníme do muffinových košíčků a dáme péct do předehřáté trouby na 170°C na 25 minut. Můžete tyhle muffinky potřít žervé s rozmíchaným moučkovým cukrem, ale mě to takhle stačilo :)


Žádné komentáře:

Okomentovat