středa 23. března 2016

Banánový beránek

Velikonoční, letos nějaký pohublý, beránek


Sice je tento beránek už druhý v pořadí, který jsem letos před Velikonocemi upekla, ale prvního beránka jsem snědla dřív, než jsem ho stačila nějak zdokumentovat. Proto jsem se rozhodla udělat ještě jednoho, ať máme doma nějaký symbol Velikonoc, ale trošku z netradičního těsta. Do těsta jsem přidala banán a tvaroh a možná proto bylo těsto řidší a beránek je hubenější, ale i tak je moc dobrý. Takže pokud se nebojíte experimentů, klidně vyzkoušejte :)

 Ingredience:

  •          2 vajíčka
  •          50 g třtinového cukru
  •          2 lžíce datlového sirupu
  •          80 g změklého másla
  •          130 g mouky (65g hladké, 75 g špaldové)
  •          ½ prášku do pečiva
  •          50 ml mléka
  •          Špetka soli
  •     zralý banán
  •     80 g nízkotučného tvarohu
  •     Olej a kokos na vymazání formy

Postup:


Do mísy nasypeme cukr, přidáme žloutky a mixujeme do bílé pěny, poté přidáme datlový sirup, změklé máslo a mícháme. V druhé míse smícháme mouku s ½ přášku do pečiva a postupně zamícháváme do těsta. Přidáme rozmačkaný banán s tvarohem a mléko. Bokem si uděláme sníh z bílků a špetky soli, opatrně vmícháme do těsta. Formu na beránka vymažeme olejem a vysypeme kokosem. Těsto opatrně nalijeme do formy a pečeme ve vyhřáté troubě na 170 °C asi 30 minut. (Já jsem ještě formu otočila na dalších 10 minut dnem vzhůru, ať se beránek pořádně dopeče).
Je možné, že těsta bude víc, než vleze do formy, tak si udělejte ještě pár muffinků.


Žádné komentáře:

Okomentovat