pátek 11. března 2016

Dort Kolibřík

Dort trochu bábovkovité konzistence 


Chtěla jsem upéct bráchovi k narozeninám nějaký dort a taky jsem chtěla, ať je ta dobrota trošku "zdravější", tak jsem hledala na netu recepty a padl mi do oka Kolibřík, protože se do těsta dávají banány a ananas, tak jsem si říkala, že by to mohla být prima varianta. Po upečení jsem sice zjistila, že korpus chutná jako bábovka, ale nám to teda nevadilo :) Škoda, že brácha nakonec nepřijel, no budem muset toho kolibříka sníst doma sami :)

Ingredience

Na těsto:


  • 270 g hladké mouky 
  • 1 lžička kypřícího prášku
  • 1 lžíce jedlé sody
  • 130 g třtinového cukru
  • 40 g kokosu + 20 g na posypání
  • 1 lžíce mleté skořice
  • 1 konzerva ananasu - slitého a rozmixovaného 
  • 3 malé zralé banány
  • 180 g másla
  • 2 vejce

Na krém:

  • 500 g nízkotučného tvarohu
  • 100 g másla
  • 130 g moučkového cukru
  • 2 ztužovače šlehačky

Postup:

Předehřejte troubu na 160 °C. Středně velký plech posypte 20 g kokosové moučky a pečte 5–8 minut, až bude kokos lehce opražený. Nechte vychladnout.

Smíchejte mouku, kypřicí prášek, cukr, kokos, jedlou sodu a skořici ve větší míse. Přidejte pokrájený ananas, rozmačkané banány, máslo a vejce pečlivě promíchejte. Nalijte do připravené formy a pečte přikryté alobalem hodinu a 25 minut. Po úplném vychladnutí rozkrojte podélně dort na dvě části.

Na krém smíchejte změklé máslo s cukrem a pak přidejte tvaroh a zašlehejte ztužovače šlehačky.

Spodní část korpusu potřete polovinou krému, přiklopte druhou částí korpusu, na kterou naneste zbytek krému a posypte opraženým kokosem.




Žádné komentáře:

Okomentovat